نحوه آموزش زبان انگلیسی به کودکان

آموزشگاه زبان انگلیسی دیاکو

نحوه آموزش زبان انگلیسی به کودکان

آموزش آنلاین زبان انگلیسی

تفریح تفریح تفریح! این یکی از عواملی است که برای بچه‌ها واقعاً مهم است: هم در زمین بازی و هم در کلاس درس. آموزشی موفق است که در زیر یک لایه ضخیم از تفریح و سرگرمی پنهان شده و ناملموس باشد، طوریکه اگر از کودک بپرسیم امروز چه یاد گرفتی، بگوید: “هیچ چیز! فقط بازی کردیم“.  در این مقاله و دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی شما را با سه تاکتیک برای یادگیری زبان انگلیسی آشنا میکنیم. با ما همراه لباشید.

آموزش زبان انگلیسی را برای کودک سرگرم ‌کننده کنید.

بازی‌ها راهی عالی برای لذت بخش کردن آموزش زبان انگلیسی هستند. نه تنها بازی‌ها با ماهیتِ رقابتی اکثر کودکان سازگارند بلکه به آنها انگیزه هم می‌دهند. وقتی کودک یک بازی را برنده می‌شود، واقعاً کاری انجام داده و می تواند در مورد موفقیت خود احساس خوبی داشته باشد. بازی‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از آنها در کلاس زبان‌ انگلیسی استفاده کرد، اما در اینجا فقط اشاره مختصری به آنها می‌شود. این بازی‌ها بدون هیچگونه نیازی به آمادگی، برای کودکان بسیار سرگرم‌کننده هستند، مثل بازی “سیمون می‌گوید“، که برای تمرین مهارت‌‌های شنیداری خیلی عالی است. می‌توانید از این بازی برای یادگیری اجزای بدن استفاده کنید، مثلا: "سیمون می‌گوید سر خود را لمس کن" یا "سیمون می‌گوید پایت را روی صندلی خود بگذار". انجام یکسری کارهای تکراری در کلاس آموزش زبان‌ انگلیسی ، برای کودکان خسته‌کننده است، و حتی خودتان هم ممکن است خواب‌تان بگیرد! بنابراین در برنامه‌های خود خلاق باشید. مرتب همه چیز را تغییر دهید. چیدمان صندلی‌های دانش‌آموزان را تغییر بدهید تا هر از گاهی برای‌شان الهام‌بخش باشد. قبل از تدریس مطالب زبان‌ انگلیسی ، از کودکان بخواهید به سؤالات مربوط به مطالب قبلی پاسخ بدهند. هر وقت فرصت پیدا کردید از یک مهمان دعوت کنید تا برای کودکان حرف بزند. شما می‌توانید ضمن اجرای طرح درس اصلی، انواع تمریناتی را که انجام می‌دهید تغییر بدهید، مثل: انجام تمرینات زبان‌ انگلیسی کتاب درسی و یا کار کردن کودکان بر روی رایانه در رسانه های اجتماعی یا وبسایت های یادگیری زبان. بچه ها دوست دارند چیزهای رنگارنگ و مهیج درست کنند. پابلو پیکاسو معتقد بود که "هر کودکی هنرمند است". از این کیفیت ذاتی استفاده کنید و از هنر برای آموزش زبان‌ انگلیسی به کودکان استفاده کنید. مطمئناً هنگام استفاده از هنر می‌توانید در مورد چیزهای بارزی مثل رنگ و اشکال صحبت کنید، اما انجام پروژه‌های خلاق هنری پتانسیل بسیار بیشتری دارند، مثل: طراحی، کلاژ، بازی با موم، آشپزی و…

 آموزش زبان انگلیسی را پر جنب‌و‌جوش کنید

اگر یک چیز وجود داشته باشد که بچه‌ها بیشتر از آن لذت ببرند، آن چیز جنب‌و‌جوش است. متخصصین می‌گویند که کودکان قادر به یادگیری زبان‌ انگلیسی نیستند مگر اینکه قادر به جنب‌و‌جوش باشند. علاوه بر این، درگیر کردن کل بدن در یادگیری زبان‌ انگلیسی یک روش مفید برای تدریس است. هرچه کودکان بیشتر حرکت کنند، بهتر و سریعتر درک می‌کنند که شما چه چیزی تدریس می‌کنید و راحت تر می‌توانند اطلاعات را حفظ کنند. در روش TPR پاسخ‌های کاملا فیزیکی که در مورد کودکان خیلی هم خوب کار می‌کند در اصل، شما حرکات بدنی را با آموزش زبان‌ انگلیسی مرتبط می‌کنید. کودکان دستورالعمل‌ها را دنبال و حرکات شما را کپی می‌کنند؛ با این روش موقع تمرین مفاهیم زبان، تمام بدنشان را هم درگیر می‌کنند. این یکی از موثرترین روشها برای آموزش زبان به کودکان است.  استفاده از وسایل کمک آموزشی هم یک راه عالی برای به حرکت در‌آوردن کودکان در هنگام آموزش زبان‌ انگلیسی است. برای اینکار می‌توانید از چیز‌های ساده‌ای مثل فلش‌کارت استفاده کنید، اما یادتان باشد از هر ابزاری که استفاده می‌کنید، لازمست که روزبروز خلاق‌تر شوید.بازی‌های کوچک جهانی: با کمک بچه‌ها، مجسمه‌ حیوانات مربوط به کتاب یا داستانی که در حال کار با آن هستید، را جمع‌آوری و به همراه کودکان داستان را با استفاده از آنها بازگو کنید. با همین ابزار و به کمک خود کودکان می‌توانید داستان‌های زبان‌ انگلیسی دیگری هم بسازید و آن را اجرا کنید. کیف‌های مرموز: با قرار دادن وسایل در کیف یا ساکهای کاغذی، از کودکان بخواهید که بدون نگاه کردن به داخل کیف و تنها با لمس آن، آنچه را که احساس می‌کنند شرح بدهند. با اینکار در ضمن آموزشِ زبان‌ انگلیسی جذاب‌تر، حس لامسه کودکان را هم پرورش می‌دهید.

کودکان را تحت فشار قرار ندهید

یکی از مهم‌ترین مواردی که هنگام آموزش زبان‌ انگلیسی به کودکان باید به خاطر داشت این است که به آنها فشار نیاورید. به یاد داشته باشید که بعضی کودکان خیلی راحت‌تر از بزرگسالان زبان‌های خارجی را یاد می‌گیرند. روند یادگیری زبان‌ انگلیسی طبیعی آنها سه مرحله ساده را دنبال می‌کند  :آنها هنگام تدریس، کلمات و دستور زبان‌ انگلیسی را بخوبی تشخیص می‌دهند.  اگر از آنها درباره کلمات و دستور زبانی که بکار می‌برید سؤالاتی بپرسید، قادر به پاسخگویی هستند. خودشان هم قادر به استفاده از همان ساختارهای زبانی خواهند بود. لازم نیست همه اشتباهات آنها را اصلاح کنید. همیشه روی آخرین مطلبی که آموزش داده‌اید متمرکز شوید و خطاهای مربوط به آن را اصلاح کنید.  وقتی می‌بینید دانش آموز جمله‌ای را اشتباه می گوید یا یک کلمه را نادرست به کار می‌برد، درست بعد از او، همان‌ها را به طور صحیح بیان کنید. سیستم بازخورد یادگیری زبان‌ انگلیسی طبیعی در مغز انسان متوجه این تفاوت خواهد شد و همین شنیدنِ درست آن باعث می‌شود دیگر اشتباهات قبلی را تکرار نکند. به همه چیز نمره ندهید. بعضی اوقات فقط کافی است با کودکان جواب‌های صحیح را مرور کنید و یا اینکه از آنها بخواهید در مورد پاسخ‌های خود با هم بحث کنند. لازم نیست همه تکالیف آنها را جمع‌آوری کنید و آن را با قلم قرمز تصحیح کنید. از آنجا که زبان انتزاعی است، ممکن است کودکان نتوانند دستور زبان و سایر جنبه‌های فنی زبان را بیان کنند و این اشکالی ندارد. شما فقط کلاس را برای‌شان سرگرم کننده و بدون فشار نگه دارید؛ در بعضی موارد شرکت در دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی Diako.ir  کودکان تسلط لازم را بی اینکه زمان مشخصی داشته باشد‌ به دست خواهند آورد!

4 نکته برتر برای زبان آموزانی که با کمک اپلیکیشن یاد می گیرند

آیا می خواهید زبان انگلیسی را آنلاین یاد بگیرید؟ در اینجا 4 نکته برتر برای زبان آموزان آورده شده است:

1-  برنامه را دنبال کنید.

داشتن یک روال روتین برای موفقیت بسیار مهم است چراکه نشان می دهد دقیقا چه چیزی و چگونه باید مطالعه کنید.

دنبال کردن یک برنامه برای یادگیری زبان انگلیسی این سردرگمی را از بین می برد که آیا در مسیر درستی هستید یا نه. علاوه بر این باعث می شود تمرکزتان روی موارد مهمتر حفظ شود.

لیست بهترین اپلیکیشن ها

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد