مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه

آموزشگاه زبان انگلیسی دیاکو

مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه

مهاجرت

کشور فرانسه یکی از کشورهای زیبا در اروپای غربی و مناسب برای مهاجرت است و چون از نظر تاریخی کشوری غنی به حساب می‌آید جزو کشورهای باستانی است.ما در این مقاله به طور اجمالی درباره‌ی مهاجرت تحصیلی به فرانسه مطالبی را آورده‌ایم. همه ساله دانشجویان زیادی در سرتاسر دنیا برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه به دلیل کیفیت بالای آموزشی که دارند، بایکدیگر به رقابت می‌پردازند. از آن‌جایی که هم‌اکنون بیش از 170000 دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه‌های فرانسه مشغول به تحصیل‌اند؛ در این مقاله قصد داریم مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیلی را برای شما توضیح دهیم. با ما در مجله دیاکو همراه باشید. 

چگونه می‌توان ویزای تحصیلی برلی مهاجرت به فرانسه اخذ نمود؟

پیش از هر چیزی شما می بایست بدانید که زبان تحصیل در دانشگاه‌های کشور فرانسه، انگلیسی یا فرانسه است. برای آنکه ویزای تحصیلی کشور فرانسه را راحت‌تر دریافت کنید پیشنهاد ما یادگیری زبان فرانسه و تسلط بر این زبان است؛ یکی از دلایل این موضوع این است که فرانسوی‌ها بر زبان خود حساس‌اند و اخیراً سفارت فرانسه به کسانی که بر زبانشان تسلط ندارند به ندرت ویزای تحصیلی و مهاجرت می‌دهد. دانشجویان متقاضی پذیرش دانشگاه های فرانسه که از کشورهای غیرفرانسوی زبان  هستند، می‌بایست همراه با مدارک دیگر خود مدرک DELF را نیز ارائه دهند. شما می توانید.اما نباید فراموش کنید که برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های کشور فرانسه و مهاجرت نیز همانند دیگر دانشگاه‌های رنک بالای دنیا، شما باید در کنار موضوع  یادگیری زبان و کسب نمره‌ی قابل قبول در آزمون آیلتس یا آزمون DELF  فاکتورهایی مثل معدل، ریزنمرات، انگیزه نامه، مقاله و ...  را در نظر بگیرید. اولین قدمی که متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت به  فرانسه باید بردارد این است که درخواست خود را به صورت آنلاین به همراه مدارک ترجمه شده و یا از طریق سفارت کشور فرانسه ارائه دهد. معمولاً مدت زمان لازم برای دریافت پاسخ حدوداً دو ماه است. مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت لازم است عبارتند از سه قطعه عکس پاسپورتی، هزینه‌ی 99 یورو برای درخواست ویزا، پاسپورت با اعتبار حداقل سه سال، نامه ثبت نام از دانشگاه ، کپی بلیط هواپیما، اثبات تمکن مالی، کپی CV، کپی دیپلم و مدارک تحصیلی، فرم درخواست ویزا و اینکه شما اثبات کنید برای اقامت در فرانسه محلی مانند رزرو هتل و یا  اجاره نامه‌ای برای مدت حداقل سه ماه برای ماندن در آن‌جا دارید. اگر قصد دارید که پس از تحصیل برای ویزای کار اقدام کنید مدارکی از جمله نمره‌ی تافل یا آیلتس قابل قبول، فارغ‌التحصیلی از دانشگاه، عدم سابقه در خصوص اخذ ویزای اقامتی و پرداخت هزینه‌ی درخواست ویزا نیاز است. 

 معرفی چند دانشگاه معروف در فرانسه

همانطور که پیش‌تر گفتیم دانشگاه‌های فرانسه به دلیل کیفیت خوب آموزشی که دارند هرساله مقصد بسیاری از فارغ التحصیلان و مهاجرت از سرتاسر دنیاست. در این قسمت به معرفی چند نمونه از دانشگاه‌های مهم فرانسه می‌پردازیم: دانشگاه پیرو ماری کوری  Universite Pierre et Marie Curie این دانشگاه در پاریس قرار دارد. این دانشگاه یکی از قطب‌های علمی در زمینه‌ی پزشکی به حساب می‌آید و در سال 2017 رنک ۱۳۱ جهانی را به خود اختصاص داده است. دانشگاه سوربن همانطور که می‌دانید دانشگاه سوربن یکی از دانشگاه‌های دولتی و قدیمی معروف در دنیاست که دارای چندین پردیس و دانشکده در سرتاسر پاریس است. دانش‌جویان بین‌المللی در این دانشگاه حدود ۲۰ ساعت اجازه‌ی کار دارند. دانشگاه پلی تکنیک: یکی از دانشگاه‌هایی است که در پاریس قرار دارد و رشته‌ی ریاضی در آن قوی است. این دانشگاه امکانات بسیار خوبی را برای دانشجویان و مهاجرت فراهم می‌کند. دانشگاه دیدرو پاریس یا پاریس: این دانشگاه در پاریس قرار دارد و در رشته‌های علوم به ویژه ریاضیات بسیار خوب است. یکی از دلایل شهرت این دانشگاه به دلیل دریافت دو جایزه‌ی نوبل است. دانشگاه مرکزی لیون: یکی از دانشگاه‌های معروف فرانسه است که در شهر لیون قرار دارد و در زمره‌ی دانشگاه‌های ممتاز و معروف دنیا برای مهاجرت به حساب می‌آید. 

 مدت تحصیل و مهاجرت در کشور فرانسه چقدر است؟

 در ادامه‌ی این قسمت از مقاله مدت دوره‌های تحصیلی در کشور فرانسه را برای اطلاع شما عزیزان آورده‌ایم مدت تحصیل در دوره‌ی کارشناسی کشور فرانسه چگونه است؟ اگر شما قصد دارید که در مقطع کارشناسی در کشور فرانسه تحصیل کنید باید بدانید که این دوره تقریباً سه سال به طول می‌انجامد. ولی یک نکته‌ی جالب این است که با توجه به اینکه در کشورهایی مثل ایران مدت دوره‌ی تحصیلی در مقطع کارشناسی ۴ ساله است بنابراین مدرک لیسانس کشورهایی همانند ایران با تایید وزارت آموزش عالی کشور فرانسه معادل با مدرک فوق لیسانس به حساب می‌آید و این موضوع کمک می‌کند که فارغ‌التحصیلان کارشناسی در مقاطع ارشد و یا بالاتر در دانشگاه‌های فرانسه مشغول به تحصیل شوند. یکی از قوانینی که در ارتباط با تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های فرانسه است، موضوع نداشتن ویزای همراه است. یکی دیگر از موارد این است که در فرانسه هم مانند بسیاری از کشورهای دیگر دنیا امکان کار دانشجویی به صورت پاره وقت وجود دارد و دانشجو می‌تواند حدود ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته کار کرده و درآمدزایی کند. 

 مدت تحصیل در دوره‌ی کارشناسی ارشد کشور فرانسه چگونه است؟  

اگر شما متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستید، تقریباً این دوره‌ی تحصیلی تا دو سال زمان می‌برد. همانطور که می‌دانید داشتن اصل مدرک مقطع کارشناسی معتبر از دانشگاه یکی از ملزومات برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه است. دانشگاه‌های فرانسه این امکان را برای شما ایجاد می‌کنند که اگرشما  قصد تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری را داشته باشید، به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید و مهاجرت کنید. اگر به دنبال گرفتن پذیرش در مقطع دکتری هستید پیشنهاد ما این است که ابتدا سال اول و دوم مقطع فوق لیسانس را پشت سر گذاشته تا با دغدغه‌ی کمتری وارد مقطع دکتری شده و شروع به تحصیل کنید. همانطور که گفتیم چون فرانسوی‌ها به زبان خود حساس هستند یکی از کارهایی که دانش‌جویان غیرفرانسوی زبان ‌می‌بایست انجام دهند، شروع یادگیری زبان فرانسه است. در مقطع کارشناسی ارشد همانند مقطع کارشناسی که گفتیم امکان کار دانشجویی ۱۰ تا ۲۰ ساعت در هفته امکان پذیر است. در ارتباط با موضوع ویزای همراه باید گفت که در مقطع کارشناسی ارشد برعکس مقطع لیسانس امکان گرفتن این ویزا وجود دارد.

مدت تحصیل در دوره‌ی دکتری کشور فرانسه چگونه است؟  
 مدت تحصیل برای دانش‌جویان دکتری در هنگام مهاجرت درکشور فرانسه با توجه به رشته‌ی تحصیلی آن‌ها حدود سه الی پنج سال طول می‌کشد. همانطور که می‌دانید یکی از ملزومات برای تحصیل و گرفتن پذیرش در مقطع دکتری و مهاجرت داشتن اصل مدرک معتبر مقطع کارشناسی ارشد است.  چون دوره‌ی دکتری بیشتر به صورت تحقیقاتی است باید فرد متقاضی رزومه‌ی خیلی خوبی داشته باشد. تاثیر داشتن رزومه‌ی خوب موجب می‌شود تا شما بتوانید از دانشگاه موردنظر فاند بگیرید؛ ولی باید این نکته را در نظر داشته باشید که شما باید ماهیانه هزینه‌ای را برای مخارج مسکن و خوراک پرداخت کنید. در مقطع دکتری همانند دوره‌ی کارشناسی ارشد امکان اخذ ویزای همراه وجود دارد.پیشنهاد  برای اخذ ویزای همراه بهتر است فرد پس از ورود به کشور فرانسه برای درخواست خود اقدام کند.فرانسه برای شما این امکان را ایجاد می‌کند که در دوره‌ی دکتری بتوانید با انجام پروژه و کار تحقیقاتی برای خود درآمدزایی کنید. ما در این مقاله سعی کردیم که موارد مهمی که برای اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت به فرانسه موردنیاز است برای شما عزیزان برشماریم. همانطور که در این مقاله اشاره کردیم یکی از فاکتورهای مهم برای پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه و مهاجرت Diako.ir به این کشور یادگیری زبان فرانسه است. اگر شما قصد دارید که از دانشگاه‌های فرانسه پذیرش بگیرید می‌توانید در کلاس‌های گروهی و خصوصی زبان فرانسه در آکادمی دیاکو شرکت نموده و خیالتان از جانب نمره‌ی زبان راحت باشد. پل ارتباطی ما با شما از طریق شماره تلفن ۷۲۱۱۴ است. 

 

بهترین فصل سفر به فرانسه

  • بهترین زمان برای بازدید از جاذبه‌ها و گردش‌های شهری فصل معمولی سال یا همان شولدر سیزن است. در بیشتر مناطق فرانسه، ماه‌های مه و سپتامبر فصل معمولی سال است، ولی در پاریس این فصل نسبتا شلوغ است. در اوایل مارس و اواخر اکتبر، جمعیت گردشگران، کمتر از سایر مواقع است.
  • اگر می‌خواهید از تفریحات ساحلی در نواحی جنوبی فرانسه لذت ببرید، باید قبل از سفر بدانید که دمای آب دریا فقط در ماه‌های ژوئن تا سپتامبر به اندازه‌ای گرم است که برای شنا مناسب باشد.
  • بهترین زمان سفر به فرانسه برای خرید از اواسط ژانویه تا اواسط فوریه و از اواخر ژوئن تا اوایل اوت، است تا بتوانید از حراج‌های تابستانی و زمستانی استفاده کنید.

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد