دیکشنری زبان انگلیسی خوب کدام است؟

آموزشگاه زبان انگلیسی دیاکو

دیکشنری زبان انگلیسی خوب کدام است؟

آموزش آنلاین زبان انگلیسی

دیکشنری زبان انگلیسی ابزاری کلیدی و بسیار مهم در یادگیری و فهم زبان انگلیسی است. یک دیکشنری خوب می تواند در یادگیری لغات زبان انگلیسی و اصطلاحات به زبان آموزان کمک فراوانی کند. دیکشنری، مرجع لغت‌های یک زبان انگلیسی است و در آن معانی لغات به همراه توضیحات مربوط به آن لغت مانند ریشه، تلفظ و اطلاعات دیگر در کنار هم آورده می شود. قطعا هرفردی در دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی شروع به یادگیری یک زبان خارجی می کند یا در حال استفاده از یک زبان خارجی است، در هر سطح مهارتی و هر تخصصی که باشد به یک دیکشنری خوب نیاز پیدا خواهد کرد. این را بدانید که زبان‌آموزان موفق از دیکشنری‌هایشان همیشه و بطور مرتب استفاده می‌کنند. امروزه وجود تعداد بسیار زیاد و متنوعی از دیکشنری زبان انگلیسی درسطح بازار و اینترنت انتخاب را برای زبان آموزان دشوار کرده است. در این مقاله سعی خواهیم داشت تا شما را با ویژگی های یک دیکشنری خوب و مناسب زبان انگلیسی آشنا کنیم. با آکادمی دیاکو همراه باشید.

 یک دیکشنری زبان انگلیسی خوب تک زبانه است

یک دیکشنری خوب زبان انگلیسی تک زبانه و یا به عبارتی زبان انگلیسی به انگلیسی می باشد. استفاده از دیکشنری انگلیسی به زبان انگلیسی باعث می شود که دایره ی لغات زبان آموزان افزایش پیدا کرده و ارتباط بهتری با زبان انگلیسی برقرار کند. در دیکشنری انگلیسی به انگلیسی هر عبارت و واژه به شکل ساده ای به زبان انگلیسی توضیح داده می شود و زبان آموز با مطالعه معنی لغت به تدریج با مفهوم آن آشنا می شود و به کاربرد آن لغت زبان انگلیسی در جملات مختلف پی خواهد برد. البته هنگام یادگیری زبان انگلیسی بد نیست از دیکشنری فارسی به انگلیسی هم استفاده شود اما باز تاکید ما بر روی دیکشنری انگلیسی به انگلیسی باشد تا به این وسیله دایره لغات زبان انگلیسی خود را گسترش دهید. دقت کنید که دیکشنری های دوزبانه ذهن زبان آموزان را تنبل می کند و لزوما هم معنی درست کلمه را به او نمی دهد. همچنین این دیکشنری ها به فرد یاد نمی دهند که چگونه از کلمه ی مورد نظر خود استفاده کند زیرا زمانی می توان گفت فرد کلمه ای یاد گرفته است که بتواند با آن به شکلی صحیح جمله بسازد.

یک دیکشنری زبان انگلیسی خوب اطلاعات جامع و مناسبی دارد

در یک دیکشنری زبان انگلیسی خوب اطلاعاتی از قبیل توضیح معنی هر لغت به زبان انگلیسی، تلفظ صحیح لغت از طریق علائم فونتیک (دارای هر دو تلفظ بریتانیایی و آمریکایی باشد)، نوع کلمه که شامل صفت، فعل، قید، اسم و... می باشد، ویژگی‌های دستوری یا گرامری کلمه که شامل قسمتهای دوم و سوم فعل، قابل شمارش یا غیرقابل شمارش بودن یک اسم و... می باشد. همچنین ترتیب قرارگیری لغات زبان انگلیسی ، جملات نمونه و مثالها برای هر لغت، کلمات هم معنی و متضاد نیز در دیکشنری استاندارد وجود دارد. در بسیاری از دیکشنری‌های مرجع از تصاویردر کنار توضیحات برای درک بهترزبان آموزاستفاده می کند، بنابراین یک دیکشنری خوب عکس دار هم می باشد.

یک دیکشنری زبان انگلیسی خوب اندازه مناسبی دارد

امروزه دیکشنری ها در اندازه های متفاوتی تهیه شده و به بازار عرضه می شوند. یک دیکشنری زبان انگلیسی خوب باید از اندازه مناسبی برخوردار باشد تا فرآیند مطالعه و یادگیری را آسان کند. دیکشنری هایی که بسیار بزرگ هستند مناسب کتابخانه هستند اما برای یادگیری چندان کاربردی نیستند و نگهداری آن ها بسیار سخت می باشد. اما بهترین سایز دیکشنری خوب برای یادگیری دیکشنری زبان انگلیسی جیبی می باشد که بتوان به راحتی در همه جا آن را حمل کنید.

انواع مختلف دیکشنری زبان انگلیسی از لحاظ محتوا

به طور کلی دیکشنری های زبان انگلیسی برای اهداف متفاوتی نوشته می شوند. هدف بعضی از دیکشنری ها تنها  آموزش Phrasal Verbs(افعال عبارتی) است،‌ هدف بعضی دیگر از آن ها Idioms(اصطلاحات) بوده و هدف بعضی از آن ها هم آموزش Collocations (این که چه کلمه ای با چه کلمه ی دیگر می تواند به کار برود) می باشد. از طرفی دیگر دیکشنری های زبان انگلیسی از نظر موضوع نیز تخصصی می شوند که باید با توجه به فیلد کاری و رشته ی مورد نظر خود دیکشنری مناسب خود را تهیه کنید. دیکشنری‌های تصویری نیز همانطور که از اسمشان پیداست بر اساس تصویر و عکس کلمات را معرفی می‌کنند. در این دیکشنری‌های زبان انگلیسی بر اساس هر موضوع عکسهای مرتبط با آن در یک صفحه گنجانده شده و کلمه هر تصویر لیبل گزاری می‌شود. استفاده از این دیکشنری زبان انگلیسی به زبان‌آموزانی که حافظه تصویری قوی دارند توصیه می‌شود چراکه با نگاه به تصاویر و اجسام، کلمه مورد نظر به خاطرشان می‌آید. همچنین لغات دسته‌بندی شده بر اساس هر موضوع کمک شایانی به زبان‌اموز در یادگیری طیف وسیعی از کلمات می‌کند. برای تهیه و خرید هر یک از دیکشنری‌هایی که نام بردیم می‌توانید به کتابفروشی آکادمی زبان دیاکو مراجعه نمایید.

 نگاهی به دیکشنری های زبان انگلیسی آنلاین

ما در این قسمت به دلایل استفاده از دیکشنری های زبان انگلیسی آنلاین می پردازیم. در این نوع از دیکشنری ها قابلیت جستجوی ساده و بسیار سریع لغات وجود دارد زیرا که تایپ کردن یک کلمه بسیار راحت تر و سریع تر از گشتن آن در بین صفحات زیاد یک دیکشنری چاپی می باشد. همچنین در این نوع از دیکشنری های زبان انگلیسی فایل های صوتی وجود دارد که طرز تلفظ صحیح لغات زبان انگلیسی را به شما نشان می دهد. از طرفی از آنجا که در دیکشنری های چاپی فضای محدودی وجود دارد لغات با فونت ریزی چاپ می شود ولی در دیکشنری های آنلاین زبان انگلیسی فضای بیشتر و مناسب تری وجود دارد. از دیکشنری های آنلاین موجود می توان به این دیکشنری ها اشاره نمود. همچنین اگر می خواهید به صورت آفلاین از دیکشنری ها استفاده کنید دیکشنری لانگمن زبان انگلیسی برای ویندوز دیکشنری مناسبی می باشد.دیکشنری ها مراجع بسیار مهمی بوده و امروزه با گسترش ارتباطات و نیاز فراوان به یادگیری زبان، به ابزاری فوق ضروری تبدیل گشته اند. در هر حرفه و مقطع تحصیلی، بدون شک به یک دیکشنری خوب زبان انگلیسی برای فهم واژگان خارجی و یافتن کلمات معادل نیاز خواهد بود. شما می توانید قبل از خرید هر دیکشنری زبان انگلیسی، چند لغت را پیدا کرده و بخوانید و ببینید آیا معنی آن لغت را می توانید به راحتی متوجه بشوید یا خیر. در واقع آیا متوجه توضیحاتش میشوید یا بالاتر از سطح شما است. همچنین دقت داشته باشید که آیا این دیکشنری به بخوبی صحافی شده و بعد از مدتی استفاده بازهم یکپارچه باقی میماند؟ و آیا صفحاتش برای نوشتن بقدر کافی ضخامت دارد؟ یک نکته مهم در هنگام استفاده از دیکشنری این است که بسیاری از کلمات بیش از یک معنی دارند. اولین معنی در دیکشنری زبان انگلیسی همیشه آن چیزی نیست که شما به دنبال آن هستید. شما باید معانی دیگر را هم چک کنید تا مطمئن شوید کدام معنی به لغت مورد نظر شما نزدیک‌تر می باشد. نکته  پایانی اینکه ملاک انتخاب دیکشنری باید دقیقا خودتان باشید و با توجه به سطح زبان انگلیسی خود و سایر معیارها ی مورد نظرتان از جمله راحتی در فهم معانی لغات،‌داشتن اطلاعات جامع آن دیکشنری و ...اقدام به انتخاب دیکشنری مطلوب خود نمایید. اگر در خصوص انتخاب دیکشنری مورد نظر خود همچنان سوالاتی دارید می‌توانید از مدرسین خود در آکادمی دیاکو کمک بگیرید.شرکت در دوره های آموزش آنلاین زبان انگلیسی Diako.ir و  مدرسین زبان انگلیسی دیاکو به عنوان کارشناسان خبره می‌توانند در انتخاب یک دیکشنری خوب به شما توصیه‌های ارزشمندی دهند.

بهترین دیکشنری‌های انگلیسی به فارسی را اینجا بشناسید!

اگر گوگل‌پلی، اپ‌استور یا کافه بازار را برای یافتن فرهنگ لغت انگلیسی به فارسی جستجو کرده باشید، احتمالاً با سیلی از برنامه‌های مختلف روبرو شده‌اید و سردرگمی به شما اجازه نداده است که از میان آن‌ها چیزی انتخاب کنید.

دیکشنری انگلیسی به فارسی

از آنجایی که ما خودمان هم با این مشکل دست و پنجه نرم کرده‌ایم، با خودمان گفتیم احتمالاً نوشتن یک مقاله می‌توان دغدغه افراد بسیاری را پاسخ بدهد؛ اینگونه بود که نوشتن مطلب بهترین دیکشنری فارسی به انگلیسی را آغاز کردیم!

روش یادگیری گرامر زبان

در این مطلب قصد داریم ۶ دیکشنری انگلیسی به فارسی برتر را به همراه امکانات و ویژگی‌های آن معرفی کنیم.

تولدت مبارک به انگلیسی

امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد