مقایسه مراکز آزمون زبان انگلیسی آیلتس در ایران

آموزش آنلاین زبان انگلیسی

آیا می خواهید در آزمون زبان انگلیسی آیلتس شرکت کنید؟ اگر شما هم متقاضی شرکت در آزمون زبان انگلیسی آیلتس هستید، احتمالا" یکی از دغدغه های شما انتخاب مرکزی است که بهترین شرایط را برای شما فراهم آورد. ما در این مقاله از مجموعه مقالات آموزشی مجله دیاکو قصد داریم تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم. انتخاب بهترین مرکز و دوره آموزش آنلاین زبان انگلیسی برای آزمون زبان انگلیسی آیلتس جزو اولین دغدغه هایی است که برای متقاضیان ایجاد می شود. البته اینکه در کدام مرکز شرکت کنید بستگی به این دارد که چه آیتم هایی برای شما مهم است. باید به این نکته توجه داشت که بهترین و مناسب ترین یک موضوع نسبی است که از نظر افراد مختلف، متفاوت است. موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید این است که ممکن است مرکزی ایراد یا نقصی در روند برگزاری آزمون زبان انگلیسی داشته باشد اما پس از انعکاس اعتراض ها و دریافت انتقاد از سوی داوطلبان ایراد مورد نظر را رفع کند. به عنوان مثال مشاهده شده است که مرکزی دارای هدفون های بی کیفیت بوده است که صدا رو به درستی منتقل نمی کرده است. اما بعد از اعتراض داوطلبان، تمامی هدفون های خود را تعویض کرده و هدفون هایی با کیفیت در اختیار متقاضیان قرار داد. 

مراکز مجاز برگزاری آزمون زبان انگلیسی آیلتس

همان طور که می دانید سازمان سنجش آموزش کشور مرجع اصلی صدور مجوز به مراکز مختلف برای برگزاری آزمون ها از جمله آزمون زبان انگلیسی آیلتس است. قطعا مراکزی که مجوز لازم را از این سازمان نگرفته باشند، مدرک معتبر و قانونی را نمی توانند ارائه کنند. در زیر فهرستی از مراکز مورد تایید سازمان سنجش، طبق آخرین به روز رسانی به شما ارائه می شود. دانشگاه آزاد اسلامی، موسسه فرهنگی و هنری ایرسافام، موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش، آیلتس زبان انگلیسی تهران، موسسه آموزش عالی آزاد پروشات نوین (Offsite موسسه آیلتس زبان انگلیسی تهران)، موسسه پارسیان (Offsite موسسه آیلتس زبان انگلیسی تهران)، موسسه فرهنگی هنری مهر آریا دانش (Offsite موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش) و موسسه آموزشی علوم و فنون پاراکس (Offsite موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش). 

فرق Offsite با Center چیست؟

منظور از Offsite موسسات زبان انگلیسی هستند که زیر نظر یک سنتر یا مرکز مشغول به کار هستند. در واقع موسسات Offsite زیر مجموعه سنترها و مراکز اصلی هستند که همان سیاست ها را دنبال می کنند. اما سنترها، مراکز مستقلی هستند که خود متولی امر برگزاری آزمون زبان انگلیسی آیلتس هستند و از موسسه یا مرکز زبان انگلیسی دیگری پیروی نمی کنند.  به عنوان مثال موسسه آموزش عالی آزاد پروشات نوین Offsite موسسه آیلتس زبان انگلیسی تهران می باشد و زیر نظر این موسسه فعالیت می کند. اما دانشگاه آزاد اسلامی یا موسسه فرهنگی و هنری ایرسافام خود ستنر و مرکز اصلی هستند.

کدام مرکز برگزاری آزمون زبان انگلیسی آیلتس بهتر است؟

این سوال جزو رایج ترین سوالات در بین متقاضیان است. اما واقعا نمی توان پاسخ قطعی و مطمئنی به این پرسش داد. چراکه افراد سلایق متفاوتی دارند و اصولا" میزان راحتی و خوب بودن در بین افراد متفاوت است و به عبارتی امری نسبی است. اگر نگاهی به نظرات افراد مختلف در شبکه های اجتماعی بیندازید، با سیل عظیمی از نظرات متناقض مواجه خواهید شد که حتی نمی توان به همه این نظرات استناد و اعتماد کرد. نمی توان انکار کرد که قاعدتا" افراد مغرضی هستند که اقدام به ارائه نظرات غلط و انتشار شایعات در خصوص یک یا چند مرکز زبان انگلیسی می کنند تا بتوانند مشتری های بیشتری برای خود جلب کنند. ناگفته پیداست، فضای منفی موجود ناشی از نگاه تجاری و بازاری در مقوله آموزش است و کسی که اعتماد به نفس و دانش کافی برای این آزمون داشته باشد کمتر درگیر این حواشی شده و این مسائل تاثیر کمتری بر روی آزمون زبان انگلیسی او خواهد داشت. بنابراین، به شما پیشنهاد می کنیم چندان به این نظرات اعتماد نکنید و براساس الویت هایی که در یک آزمون زبان انگلیسی برای شما حیاتی است با یک فرد خبره و آگاه و البته بی طرف مشورت کنید تا انتخاب مناسب تری داشته باشید. نکته دیگر اینکه، مراکز زبان انگلیسی موجود در برگزاری آزمون زبان انگلیسی آیلتس تفاوت فاحشی با هم ندارند و این طور نیست که اگر سطح آیلتس شما ۷ باشد، به دلیل انتخاب یک مرکز خاص ، نمره ۴ بگیرید! به هر حال، هر قدر هم سلایق مختلف در قضاوت شما دخیل باشند، اما باز هم استانداردهایی وجود دارد که ممتحنین بر اساس آن به شما نمره می دهند. بنابراین، طرح این موضوع که کدام مرکز نمره بیشتری در بخش نوشتاری و گفتاری به شما می دهد، معیاری غلط و اشتباه است.  شما باید به قدری در زبان انگلیسی تسلط داشته باشید که چنین مسائلی برایتان مطرح نباشد یا عبارتی به دنبال شانس و یا اقبال در گرفتن نمره در آزمون زبان انگلیسی آیلتس خود نباشید. اطمینان داشته باشید شما در هر سطحی باشید در همان سطح نمره خواهید گرفت. اختلافی که این گونه مسائل حاشیه ای ممکن است برای شما ایجاد کند شاید در حد ۵/. نمره باشد. بنابراین اگر در آزمونی نمره ای بسیار پایین تر از سطح مورد انتظار خود گرفته اید، بهتر است در روند مطالعه خود تجدید نظر کنید و تسلط خود را بالا ببرید.  

کیفیت صدا در بخش شنیداری Listening آزمون زبان انگلیسی آیلتس

شاید یکی از کلیدیترین و منطقیترین معیارها در انتخاب یک مرکز، کیفیت صدا برای بخش شنیداری یا Listening باشد. با توجه به رقابتی که بین مراکز زبان انگلیسی موجود وجود دارد، هر کدام سعی می کنند کیفیت کار خود را بالا ببرند. به این ترتیب کیفیت تمامی مراکز نسبت به گذشته بالا رفته است و امروزه همه مراکز از هدفون برای بخش شنیداری خود استفاده می کنند. این در حالی است که در سال های گذشته مراکز زبان انگلیسی وجود داشته است که از بلندگوهایی نامناسب برای این بخش استفاده می کردند.

نحوه برخورد ممتحنین در مصاحبه بخش گفتاری زبان انگلیسی  (Speaking)

گاهی در بین زبان آموزان موضوعاتی از قبیل اینکه ممتحن آزمون زبان انگلیسی در بخش گفتاری رفتار نامناسبی با آنها داشته است و حق آنها پایمال شده است، گلایه می کنند. واقعیت آن است که حتی اگر این مورد هم صحیح باشد اما برای فردی که تسلط کافی به موضوعات آیلتس زبان انگلیسی داشته باشد، این قضیه چندان مسئله ساز نخواهد بود. با فرض این موقعیت، احتمالا" چنانچه ممتحن شما با بداخلاقی هم از شما سوال بپرسد، شما اگر اعتماد به نفس کافی داشته باشید می توانید با قدرت به سوالات زبان انگلیسی او پاسخ دهید و در نهایت نمره ای در سطح خودتان بگیرید. 

امکانات رفاهی محل برگزاری آزمون زبان انگلیسی آیلتس

در این بخش نیز رقابت چشم گیری بین مراکز وجود دارد. به عنوان مثال یکی از مراکز زبان انگلیسی ، آزمون خود را در یکی از هتل های شهر برگزار کرده بود تا از این طریق بتواند توجه متقاضیان را به خود جلب کند. اما واقعیت آن است که کافیست محیطی با نور مناسب و آرام بدون کمترین سر و صدا با دمایی مناسب در اختیار شما قرار گیرد. در این صورت فرقی نمی کند این آزمون در هتل برگزار شود یا در یک ساختمان معمولی.  

مکان برگزاری آزمون زبان انگلیسی آیلتس

بهتر است مرکز زبان انگلیسی را انتخاب کنید که از لحاظ مسافت و نحوه دسترسی راحت باشید تا بُعد مسافت و ترافیک برایتان دردسرساز نشود. در آخر یادآوری چند نکته شاید خالی از لطف نباشد. اگر جست و جویی در شبکه های اجتماعی داشته باشید، حتما مشاهده خواهید کرد که از برخی مراکز انتقادهای تندی شده است، به طوری که در داوطلب هراس ایجاد می کنند. اما تجربه نشان داده است همان مراکز به اصطلاح بد و نامناسب، محلی قابل قبول برای عده ای دیگر بوده است و توانسته اند در همان مراکز زبان انگلیسی نمرات خوبی را کسب کنند. بی تردید، هر چه میزان تسلط شما بیشتر باشد، عوامل بیرونی کمتر بر روی نمره شما تاثیر خواهند داشت. بنابراین، به شما پیشنهاد می کنیم تمرکز خود را بر روی تثبیت تسلط دانش زبان انگلیسی خود متمرکز کنید. آکادمی زبان انگلیسی دیاکو به عنوان یکی از موسسات پیشرو در آموزش آنلاین زبان انگلیسی Diako.ir آیلتس در ایران، آزمون‌ آزمایشی آیلتس را با کیفیتی شبیه‌سازی شده به مراکز اصلی آزمون ارائه می‌نماید. آزمون‌های آزمایشی زبان انگلیسی آیلتس با هدف کاهش استرس و ترس ناشی از آزمون اصلی زبان انگلیسی در هر ماه در دیاکو برگزار می‌شود و در تصحیح برگه‌های Writing و آزمون مصاحبه شفاهی از ممتحنین اصلی آزمون زبان انگلیسی آیلتس در تهران استفاده می‌شود تا استانداردهای لازم در این خصوص رعایت گردد. در پایان هر آزمون، کارنامه و ریپورت آیلتس بصورت کتبی به داوطلبین ارائه می‌گردد و هر داوطلب رنج نمره خود در هر  مهارت از آیلتس را مشاهده می‌نماید. اگر می خواهید در آزمون زبان انگلیسی آیلتس شرکت کنید اما هنوز به سطح مناسبی از تسلط نرسیده اید، می توانید از کلاسهای آمادگی آیلتس در دیاکو و مدرسین خبره ما بهره مند شوید. ما به شما اطمینان می دهیم شما را به سطحی از دانش در زبان انگلیسی برسانیم تا بتوانید با قدرت و اعتماد به نفس کامل در آزمون زبان انگلیسی آیلتس حاضر شوید و بهترین نمره خود را فارغ از اینکه کدام مرکز امتحان زبان انگلیسی را انتخاب کرده اید، کسب کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد